sobota, 12 lutego 2011

Berlińska Wyspa Muzeów

   Kartkę z Wyspą Muzeów w Berlinie dostałam jako oficjalną, ale nie z Niemiec lecz z Finlandii. Nadawczyni - Ari - napisała, że właśnie jest w podróży biznesowej w Berlinie i dlatego wysyła kartkę z tego miasta. Jakoś te niemieckie kartki nie zawsze przypadają mi do gustu. Może dlatego, że pierwszą z nich dostałam taką nijaką. Ta pokazuje Wyspę Muzeów z lotu ptaka. Wyspa ta leży na rzece Sprewie w centrum Berlina. Znajduje się tam jeden z największych kompleksów muzealnych świata. W jego skład wchodzą: Muzeum im. Bodego, Muzeum Pergamońskie, Nowe Muzeum, Stara Galeria Narodowa, Stare Muzeum. W zbiorach Wyspy Muzeów znajdują się głównie eksponaty archeologiczne oraz dzieła sztuki z XIX w. W 1999 r. Wyspa Muzeów, jako unikatowy zespół architektoniczny i kulturalny, została wpisana na listę UNESCO.


Info z Wiki.

1 komentarz:

Petitek79 pisze...

Nie wiedziałem, że coś takiego istnieje. Kiedy ja w końcu wybiorę się do tego Berlina?