wtorek, 24 sierpnia 2010

Braga

   Braga to miasto o ponad 2000-letniej historii. Jest to najstarsze miasto Portugalii, a zarazem jedno z  najstarszych miast chrześcijańskich na świecie. Większość zabytków Bragi znajduje się przy  Rua do Souto - głównej ulicy miasta zamkniętej dla ruchu samochodowego. Skupia się tam centrum handlowe Bragi, a w nim oprócz modnych butików, masa sklepików z dewocjonaliami. Najważniejszym zabytkiem Starego Miasta jest wzniesiona w 1070 roku katedra, która z biegiem lat przebudowywana, teraz reprezentuje kilka stylów architektonicznych.
A tak oto wygląda pocztówka, którą dostałam od Any z Portugalii:


   W głębi pocztówki widać wieżę Torre de Menagem. Wieża ta była w średniowieczu częścią muru obronnego miasta i zamku w Bradze. Obecnie znajduje się w niej Muzeum Wojskowe, w którym możemy poznać historię wojska portugalskiego od jego powstania aż do połowy XX wieku. Po prawej zaś stronie widnieje kościół Igreja dos Terceiros. Przyznam się, że bardzo dużo czasu zajęło mi odszyfrowanie nazwy kościoła, gdyż nadawczyni w  bardzo specyficzny i niespotykany sposób zapisuje litery. Ale po wielu próbach znalazłam wzmiankę o nim w  internecie. Niestety tylko tyle, iż jest w pobliżu Placu Republiki. Przynajmniej nazwa się zgodziła, gdyż Torre de Menagem również jest blisko tego placu.
Potrzebne info znalazłam na Wikipedii:)

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

u mnie dzisiaj też Portugalia. czy to jakieś zrządzenie losu? :P

Beata pisze...

Tak, ja mam już 2 zarejestrowane.