wtorek, 10 sierpnia 2010

Electrico 28

   Otrzymałam dziś pocztówkę ze stolicy Portugalii Lizbony. Kartka przedstawia tramwaj linii 28 wspinający się stromymi i wąskimi uliczkami tego miasta. W niektórych miejscach staroświecki wagonik jest kilka centymetrów od budynków. Codziennie bardzo wielu turystów korzysta z tego transportu - stał się on atrakcją dla zwiedzających miasto. Można dojechać nim do górującego nad Lizboną Zamku Św.Jerzego. 

Portugalia
Lubię czarno-białe widokówki. Mają one swój specyficzny klimat. W tej - szczególne wrażenie wywiera kolorowy tramwaj.

   Następna w kolejce jest błyszcząca pocztówka z USA. Nie widać tego na zdjęciu, ale cała kartka pokryta jest drobniutkim brokatem. Wydawca wydrukował na niej: "Oczarowany łatwym stylem życia, uśmiechniesz się i powiesz wszystkim Cześć. Georgia ma do zaoferowania dużo zieleni, piaszczyste plaże, łagodny klimat i przyjaznych mieszkańców". Koniec reklamy!
Kartkę otrzymałam od Denise, która mieszka w tym stanie.  Pocztówka przedstawia to wszystko, co możemy tam spotkać i zobaczyć.
Georgia leży w południowo-wschodniej części USA. Stolicą jest miasto Atlanta. Północna część tego stanu położona jest w Górach Błękitnych. Ma on dostęp do Oceanu Atlantyckiego. Pierwotnie mieszkali tam Czirokezi oraz Indianie Creek. Z ciekawostek znalazłam informację, że właśnie w Atlancie w 1886 roku rozpoczęto produkcję ... coca-coli.


Niestety zarówno wydawca, jak i Denis nie napisała jakie miasto przedstawia kartka. Przypuszczam, że Atlantę, ale pewności nie mam, gdyż jest tam kilka dużych miast jak np. Columbus, Savannah.

   Ostatnia oficjalna kartka w dniu dzisiejszym przyszła do mnie z Niemiec od Hanny. Hm ... zostawiłam ją sobie na koniec, gdyż po przeczytaniu jej miałam mieszane uczucia. Nie przeszkadza mi specjalnie, że kartka przedstawia Moguncję (Mainz) nad Renem, a raczej jedną z ulic i kościół w latach chyba 80 XXw.     Lubię i zbieram stare kartki. Zdziwiła mnie treść oraz estetyka.
Hanna napisała " Tylko taką kartkę z pojedynczym widokiem posiadam. Nie jest łatwo znaleźć kartkę dla Ciebie. Lubisz mosty, góry...ale nie fotografie. Mam tylko tą - taką jak zdjęcie. Mam nadzieję, że spodoba się Tobie!? ..." Po przeczytaniu tego trzy razy przeglądałam swój profil na postcrossingu i zastanawiałam się o co chodzi. Napisałam, że nie chcę dostawać fotografii. Owszem fotografia jest częścią składową pocztówki, ale wydaje mi się, że każdy widzi różnicę. Dodatkowo kartka pomazana była niebieską kredką.
A oto i ta kartka.

Moguncja to stolica kraju związkowego Nadrenia-Palatynat. Została założona przez Celtów ok. 40 r. pne. Niemcy nazywają ją miastem Gutenberga, gdyż znajduje się tam  muzeum jego imienia poświęcone tematowi druku. Zostało ono utworzone w 1900r w 500 rocznicę urodzin wynalazcy druku czyli właśnie Gutenberga. Moja kartka przedstawia ulicę Kaiserstrasse z widocznym w oddali kościołem ewangelickim Christuskirche. Waszej ocenie pozostawiam, która z tych kartek jest najciekawsza. Pozdrawiam:)

Brak komentarzy: