czwartek, 12 sierpnia 2010

Stare krajobrazy

   Kartki, które chciałabym pokazać znalazłam u jednego z forumowiczów w albumie do wymiany i od pierwszej chwili zakochałam się w nich. Jestem bardzo wdzięczna Tomkowi za tą wymianę. Serdecznie dziękuję!!!
   Są to stare pocztówki, lecz bez obiegu więc trudno określić z jakich lat pochodzą. Myślę, że mogą być z lat 50 lub 60 ub. wieku. Nie są typowymi kartkami. Na jednej z nich jest stempel Wydawnictwo Foto-Mańkowski. Kłodzko. Znalazłam informację, że Mańkowski współpracował w pierwszych latach po wojnie z utworzonym Towarzystwem Krajoznawczym - PTTK. Papier na którym są zrobione zupełnie nie  przypomina obecnego, ani tego z okresu zarówno przedwojennego jak i powojennego. Sprawia wrażenie jakby strona z fotografią powleczona była cieniutką warstwą plastiku. Nawet odgłos przy delikatnym wyginaniu wydaje jak współczesne plastikowe karty do gry. Przypuszczam, że to jakiś specjalny papier fotograficzny, mimo iż odwrotna strona jest drukiem pocztówki. Są one w doskonałym stanie.
   Pierwszą z kartek nazwałam Krajobraz z brzozami.


Zapewne są to okolice Kłodzka. Ale wydawca  nie zrobił żadnej adnotacji co do miejsca wykonania zdjęcia. To po prostu Polska!
   Druga z kartek przedstawia Zimę. O tej wiem jeszcze mniej - w ramce na znaczek są tylko inicjały SB, a może to litera B tak napisana.

  
   Kartki te zachwyciły mnie swoją prostotą. Niestety moje zdjęcia tych widokówek zupełnie nie oddają ich uroku. Być może Wam nie będą się podobały, ale ja uwielbiam tego typu kartki: czarno-białe i pożółknięte ze starości.
Pozdrawiam,
Beata

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Nie no super są te kartki, też lubię b&w klimaty ;D
A moje Wambierzyce, które wpadły Ci w oko, mają również kłodzkie pochodzenie, a dokładniej pieczątkę "R.S.P. Wielobranżowa w Kłodzku" :>