wtorek, 5 października 2010

Cieśnina Sund

   Kartki, którą chciałabym Wam pokazać, nie dostałam pocztą! Wręczyła mi ja Madzia :) "do rączki". Czasami lubi bawić się w listonosza, a zarazem Świętego Mikołaja. Zdobyła dla mnie prześwietną pocztówkę ukazującą most nad cieśniną Sund. Most łączy Kopenhagę stolicę Danii z Malmo w Szwecji. 
   Dokładniej połączenie składa się z mostu o długości 7845 m, sztucznej wyspy o długości 4055 m i tunelu o długości 3510 m. Szlakiem tym przebiegają dwie dwupasmowe jezdnie i dwa tory kolejowe.
   Most ten jest najdłuższym mostem w Europie, jak również najdłuższym mostem na świecie, który łączy dwa państwa.  Został oddany do użytkowania 1 lipca 2000 roku.


Madzia zrobiła mi tym mostem wielka przyjemność - nie pierwszą zresztą.  Madziu - bardzo serdecznie dziękuję.
Info z Wiki:)

5 komentarzy:

Weronika pisze...

Ale super widok :0

Adam pisze...

Jechałem mostem tym, widoki piękne. Za to bilety drogie :(
Kartka super.

Petitek79 pisze...

Obłęd w oczach normalnie!

Pasażerka pisze...

aż trudno mi uwierzyć, że to naprawdę istnieje i nie jest wyłącznie wytworem sprawnych grafików komputerowych.
obłędna!

Anonimowy pisze...

Dokładnie, dla mnie kosmos ;D